U had hem wellicht al bij John van Naastmijnschoenen blog zien staan deze zeer mooie Renault 4 Fourgonnette in de F4 uitvoering (de kleinste variant).Deze Renault 4 is gemaakt in 1988 dus inmiddels 32 jaar oud en is in een zeer goede staat. In Frankrijk was dit een echte “boulangerie” auto. Hierdoor heeft de auto een hoge herkenbaarheid waarde in Frankrijk. Nederland is in dat opzicht meer het land van de busjes geweest. Deze uitvoering heeft de bekende en bijna onverslijtbare 1108 cc motor in het vooronder liggen. En in tegenstelling tot de Eend was dit een viercilinder motor i.p.v. een tweecilinder. Ik heb zelf zowel in de Eend als in de R4 gereden. De R4 was gewoon meer auto. Deze auto gaat dan ook regelrecht mijn virtuele garage in. Na de laatste verbouwing is daar nog wel wat ruimte, al is die ook al weer redelijk vol aan het raken.
test
Weer zo’n schoonheid! Wat zijn oude auto’s toch veel mooier dan die moderne!
De auto vind ik een knapperd en dat zeg ik zelden van een auto. Ik vind de hoek ook mooi waarin John de foto heeft gemaakt. Heel apart en terecht dat de auto in je virtuele garage mag.
Lieve groet.
ik denk direct aan toen ik 16 was, mijn vriendin haar pa bracht ons naar de dancing met een R4-ke
-Een @->- voor jou.
En toch waren het geweldige auto’s, tenminste als ze reden ๐ Ik ben nog eens, toen ik een jaar of 20 was, uit Frankrijk terug komen liften omdat onze auto er mee kapte .
Ik vind dit ook een leuk wagentje, hij doet me denken aan de vakanties in Frankrijk, waar een boer met zo’n autootje kersen komt verkopen uit zijn auto of een bakker stokbroden, pain en croissants.
Een mooie Renault 4 Fourgonnette, maar de in de F4 uitvoering mij niet zo 123 bekend. Hans
Mooie Renault. Overigens had de “eend” ook een viertaktmotor, maar slechts met 2 cilinders en een veel kleinere cilinderinhoud (naar ik mij herinner zo’n 600 cc). Verder had de “eend” een apart soort ontsteking, waarbij er geen stroomverdeler was, maar de twee bougies steeds tegelijkertijd vonkten, dus ook in de cilinder waarin op dat moment geen benzine tot ontbranding werd gebracht.
Vautje, zal ik even aanpassen.
Veel beroerder dan een “eend” kon het natuurlijk niet;-) Met een end heb ik wel ervaring opgedaan. met Renault ook maar dat was dan met met de Clio.
Deze auto herinner ik me nog. Samen met de R5 was hij duidelijk aanwezig in het toenmalige straatbeeld.
Staat daar mooi, om te fotograferen!
Lie(f)s.
Ja ik zag hem al bij John. Plaatje hoor!
Goede morgen Sjoerd, ik geloof niet dat ik deze auto ooit in levende lijve heb ontmoet, ik kende deze uitvoering niet maar had hem wel bij John gezien. Fijne zaterdag gewenst.
Ja, in Frankrijk zie je dit model nog genoeg maar in deze kleur heb ik hem nog nooit gezien. Ze zijn meestal wit.
Een mooi en praktisch wagentje voor de kleine neringdoende.
wat een supermooi wagentje is dat toch
mooi om te zien sjoerd,
fijn weekend gewenst
Weer zo’n leuker. Ik wil daar wel taarten en brood mee vervoeren.
Prachtig is ie! Dat ze er zijn, van die parels! Je moet ze alleen wel tegen komen, en ja deze had ik al bij John gezien, mooi dat ie nu ook in jouw virtuele garage staat ๐
X
Hij heeft nog een R4 uit ’62 in de schuur staan voor de opkanp. Hij vertelde me van de week het hele verhaal achter deze wagen.
Ik vind het een schitterende auto. Die ziet er ook nog mooi uit ook.
Love As always
Di Mario
Een beauty…!
Heb altijd graag in een “viertje” gereden…!
Fijn weekend Sjoerd.