Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over uw apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.
De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om u te identificeren.
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
’t Is toch wel doodzonde dat Saab ter ziele is, want er werden mooie eigenzinnige en bovenal degelijke auto’s gebouwd.
Beste Sjoerd,
ben op je site terechtgekomen via een spot op het Saabforum. Mooie auto, leuke pics ook maar misschien moet je je feitelijke informatie wat aanpassen. Dit is namelijk nou net -samen met model 9000- de laatste Saab die voor de inmenging van GM is ontworpen en zonder ook maar één GM-schroefje werd gebouwd. Niks geen Vectra en de rest, dit is nog een echte ouderwetse eigenwijze Saab Saab, zeg maar. En naar het uiterlijk te oordelen kon dit zelfs weleens een 900 Aero zijn, de snelste en meest begeerlijke van de Classic 900 serie.
Wel hulde en dank dat je deze mooie wagen hebt gespot, gefotografeerd en aan liefhebbers aanschouwelijk hebt gemaakt.
Ivo
Het vermogen van deze saab turbo ligt nog iets hoger net als het koppel en met en kleine ingreep naar FPT (full pressure turbo) 185 pk waarna de lol kan beginnen want een nog kleinere ingreep hier na heb je al zo’n 210 pk. Het einde is nog lang niet in zicht dan, maar als je eenmaal in zo’n klassieker hebt gereden met brute turbo krachten ben je al gauw verslaafd en heb je er opeens een aantal van voor je deur staan 🙂
Vraagje Sjoerd: “Is Saab nu wel of niet failliet? Een doorstart met Chinezen?
Ha Sjoerd,
Dit type zie je nog wel regelmatig op de weg.
Zeker een drama voor Saab eigenaren. oma
ot, Week 20 staat er een uitzending over auto’s geplant, broooeeeem.
Het is een mooie auto!
Al vond ik de nieuwere modellen veel minder hebben.
De overname door GM was funest voor SAAB, koop je eigenlijk een hele dure Vectra.En een doorstart wordt nu ook door GM gesaboteerd, want alle kennis en ontwerpen zijn nog steeds eigendom van GM. Ik heb diverse keren meegereden met een Saab en ik kon daar nooit zo enthousiast van worden, dan vind ik Citroën veel meer identiteit hebben.
Toch ben ik nooit een Saab-fan geweest. Het is echt neit mijn merk.
Love AS Always
Di Mario
mijn schoonvader wilde alleen maar met Saab rijden.
met zijn laatste rijdt mijn schoonmoeder nog steeds rond.
Kort maar krachtig. Saab is niet mijn auto. Deze dus ook niet!
Grtz Albert
In juni viert ie z’n 20ste geboortedag, daarmee is ie niet echt oud. Het is een leuk dorp om te streetviewen. Daarop staat op die plek een zelfde type, maar dan in het donkerrood. Verderop trof ik een donkerblauwe kever uit ’68 met witte deuren. En ik kwam nog wat leuke transformatorische huisjes tegen waaronder een compleet witte.
Mij broer had een oudere versie Saab toen het nog niet van GM was. Hij is vrachtwagenchauffeur, maar van auto’s aanschaffen had ie weinig verstand. De deuren van die Saab waren aan de onderkant compleet doorgerot. Duidelijk een blamage voor de Zweedse degelijkheid.
niet echt mijn auto, maar je plaatjes zijn prachtig………
ik vind het wel een van de lelijkste wagens qua vormgeving. Maar het is idd wel jammer dat het merk verdwijnt.
Mijn vader heeft zo’n 15 jaar Saab gereden, van Saab 99, naar Saab 90, naar Saab 900
Voor de saab rijders een drama.
Voor fabrikanten een concurrent minder.
Fijne zaterdag.
een ex-collega van me kocht een nagelnieuwe Saab,
een maand erna kondigde het bedrijf aan dat het afgelopen was…
hoeveel van zijn waarde die wagen nu in een maand verloren is is gewoon niet in te schatten!
Ik vind vooral de omgeving mooi, op de laatste foto! Hij staat prima daar.