De PVVE (deel 1) Zonnepanelen tegen de regen.
De PVVE (deel 1) Zonnepanelen tegen de regen.

De PVVE (deel 1) Zonnepanelen tegen de regen.

bVision Photography

Ik weet niet hoeveel kilometer fietspad er in Nederland vrij en open door de natuur loopt, maar volgens mij is dat ruim voldoende voor mijn ambitieuze plannen. Nederlanders op de fiets, kun je het beter verwoorden. In eerste instantie heb ik al eens een plan gehad om alle fietspaden te overkappen, Maar dat is duur en niet te verwezenlijken. Dat levert namelijk niets op, buiten dat meer mensen de fiets pakken. Als we in plaats van deze gewoon te overkappen, overkappen met zonnepanelen, zijn die voordelen er wel. Mensen pakken dan sneller de fiets, en onbewust wordt boven hun hoofd voldoende energie opgewekt om Nederland voor een groot gedeelte van stoom te voorzien en als het regent fietsen ze droog. Het ei van Columbus toch. Er kleven nog wel enige nadelen aan, maar dat moet in samenwerking met onze collega’s aan de andere kant van de aardkloot op te lossen zijn. Als ze dat daar ook doen hebben we dag, en nacht stroom. Of betere afspraken met elkaar maken. Nu hebben we goedkope nachtstroom, dat kunnen we natuurlijk ook omzetten naar goedkope dagstroom. En met een paar accupacks in huis kunnen we ook de avonden wel vullen.
Nederland is een kennisland, dus laten we daar gebruik van maken. Wellicht is mijn plan nog niet volledig of te ambitieus, zijn er nog beter opties, laat ze horen voor de volgende verkiezingen, ik doe dan mee als PVVE, de Partij Voor Vrije Energie. Ik opteer voor iedereen vrije energie in de toekomst. Zon, wind, water en getijden, let the force be with us. Ik zoek nog een campagnelijder en iemand die goed is in het maken van een art impression van mijn ontwerp.

bVision Photography

21 reacties

  1.  
    Een interessant idee, maar het roept meteen al vragen op:
    * hoe richt je al de zonnepanelen in een hoek van ongeveer 45° richting zuiden,
    * regen valt meestal niet recht van boven,
    * bij veel ongelukken op de weg zal het fietspad wellicht ook geraakt worden.

    Wat dan misschien ook een goede aanvulling op jouw idee is: De spoorwegen zou je ook kunnen overkappen en de treinen (deels) op zonne-energie laten rijden. Dan hebben ze ook minder last van bevroren wissels en bladeren op de rails.
    Het levert ook flink wat werkgelegenheid op, want al die zonnepanelen moeten nog geproduceerd en gemonteerd worden én schoon gehouden worden. Dan zie je overal taakgestraften met een emmer en schrobber boven de fietspaden werken.
     

Reageren mag, maar hou het netjes...

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Meer informatie over hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.