bVision & Photography

Wie kaatst moet de bal verwachten moet Di Mario gedacht hebben toen hij na mijn opmerking over de Saab op de achtergrond in het logje over de Citroen DS 19 de foto’s op deze pagina maakte.

bVision & Photography

Di Mario schreef hierover namelijk het volgende:
Yom huledet mazaltov, gefeliciteerd natuurlijk. Wie vraagt kan natuurlijk antwoord verwachten. De Saab staat op de foto…
En wat is er mis met zo’n mooie SAAB 99L. Buiten dat er geen bumpers opzitten. Niets toch. Nou ja, of het mag is een tweede, en origineel is hij niet meer. Maar om een auto op deze wijze op de weg te houden is gezien zijn leeftijd, toch een kunst. Hij wordt deze week 4×11 jaar, zoals ik 6×11 jaar werd…

bVision & Photography

Net zoals de DAF hier in Nederland was, was de SAAB dat in Zweden, de nationale trots. Na de Tweede Wereldoorlog start Svenska Aeroplan AktieBolaget (SAAB) met de productie auto’s met de presentatie van de Ur-Saab in 1947. Veel designdetails in de modellen die volgden werden overgenomen uit de luchtvaart, de oorsprong van het bedrijf. Net als DAF kende SAAB vele hopogtepunten, maar redde het niet. Van 1990 tot 2010 was Saab in handen van General Motors. Maar helaas het bedrijf ging tenonder. Ook de overname van Spyker in 2010 was geen oplossing. In december 2011 viel het doek en werd Saab failliet verklaard.

bVision & Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog uit Hoensbroek

11 Comments

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.