Iedereen was toch wel heel benieuwd waardoor ik het eureka gevoel kreeg. Maar dat is nog niet zo makkelijk uit te leggen. We hadden al geruime tijd problemen met onze virtuele omgeving op het werk en alles was retetraag. Met als gevolg timeouts tot compleet vasthangende virtuele PC’s. Als je gaat troubleshooten op een gewone PC begin je gewoon met het uitzetten van diverse services en dan rolt e.e.a. er vanzelf uit. Gekscherend krijgt of onze virussoftware standaard de schuld van alles, of het netwerk. Metingen van dat netwerk gaven geen verstoringen, was ook niet te verwachten want alle niet virtuele machines gaven geen problemen. En op de virtuele PC’s draait geen antivirus programma dat je kunt uitschakelen. Bij een disable van de antivirus op de server waar die PC’s op draaien en het uitschakelen van alle beperkende software op die PC’s liep het nog steeds voor geen meter. Echter, na veel zoekwerk bleek er een bugje te zitten in de bediening van de antivirus. Bij stoppen draaide die gewoon door. Hard uitschakelen en alles liep weer als een trein…. Probleem gevonden, maar zonder antivirus kun je ook niet. Dus de firma maar weer eens gebeld…
bVision.nl een Parkstad Limburg blog
Bij mij op het werk is de automatisering ook verschrikkelijk traag, maar dat komt omdat PC’s en software vrij oud zijn.
ja, hun even op de hoogte brengen, voor er allemaal forums mee gevuld worden.
Ha Sjoerd,
Dan is de onderste steen toch boven komen drijven.
Hopelijk krijg je van de AV leverancier wel antwoord, Avira laat je gewoon zitten.
Maar het euvel is wel opgelost. oma
ot, Puzie is een echte knuffel kat, en ik bediende.
Windows (anti-virus programma) blijft door werken als het hele bedrijf stil ligt?
EUREKA je hebt een perpetuum mobile! 😉
Sterkte met het vervolg werk!
Gelukkig heb je het gevonden,
Dat telt.
Zo lees ik maar weer dat het leven van een ICT’er niet over rozen gaat 😉 .
Lentegroeten vanuit Andalucia, grtz Albert
’t Zijn vaak de kleine dingen die het doen, zo blijkt maar weer.
Zo’n (naderhand simpele) bug kan je tijdenlang mateloos irriteren. Je zal blij geweest zijn het probleem gevonden te hebben.
Wij hebben ook nog weleens een bug in het systeem zitten. En ik ben dan altijd een van de eerste van alle 190 winkels die dan gaat bellen. Hoogst irritant om dan te horen. Owh.. niemand heeft er nog last van gehad. Nee, die gebruiken het systeem gewoon niet volledig.
Love As Always
Di Mario
Een antivirus met een virus als ik het goed begrijp, het moet niet gekker worden 😉
Knap hoor dat jij dat allemaal weet.
Ik zou het echt niet weten.
Roep er dan ook maar snel een techneut bij die het wel weet, als er iets aan de hand is.
Gelukkig gebeurt dat niet vaak.
Het kan echt vreselijk werk zijn de bug te vinden. Ik was er 3 weken geleden bijna een week zoet mee.
Het klinkt bekend dat het antivirus de schuld krijgt, punt is dat het virusprogram ook meestal de veroorzaker is.
Goedemorgen Sjoerd!
Nou… dat moet een hele klus geweest zijn, om die bug uiteindelijk te vinden.
Hebben jullie niet een speciale bugfighter het werk?
Zo eentje, die met van die grote gele huishoudhandschoenen gaat bugfighten?
Volgens mij is dat een gat in de markt!!
groet van Marlou
.