Marketeers moeten zo nu en dan een schepje zout in een open wond strooien. Terwijl ik gisteren met mijn sportwagentje rustig over de Limburgse wegen reed en dacht wanneer ik in de afgelopen jaren echt op sneeuw had gereden moest ik voor mezelf toegeven dat dat ook echt was om in de sneeuw te crossen. Lekker een beetje slippen en gek doen. Nadat ik met de BMW een aantal malen volkomen onverwacht rondjes op de autoweg maakte, en ik niet weet hoe ik het voor elkaar heb gekregen om niets en niemand te raken ben ik voorzichtiger geworden. Het plezier aan het rijden door de sneeuw was er in ene keer vanaf. Maar om nu winterbanden te gaan aanschaffen die je eigenlijk alleen maar nodig hebt als er echt sneeuw of ijs op de weg ligt vindt ik toch wat overdreven. Je hoeft het gevaar niet onnodig op te zoeken. De Volkskrant is het helemaal met mij eens, daarom heb ik uiteraard dat stuk ook gelezen. Winterbanden zijn alleen maar goed als er echt ijs of sneeuw ligt, en dan moet je nog steeds geen achterwiel aangedreven auto hebben met veel vermogen. De moraal van het verhaal: Koop een voorwiel aangedreven tweedehands auto (met eventueel winterbanden) voor in de winter en zet de MG dan mooi gepoetst in de garage voor als het mooi weer en wat warmer is. Als het goed is staat hij vrijdag voor de deur en kunnen we weer eens gezellig gaan shoppen…
bVision.nl een Parkstad Limburg blog