bVision.nl

bVision.nl

Chevrolet Corvair

bVision Photography

Dit exemplaar trof ik aan op het industrieterrein Beatrixhaven in Maastricht. Een beetje haveloos, maar verder wel heel. Vies en vuil en met roestplekken en geen kenteken, alleen de aanduiding Corvair. Waarschijnlijk is dat deze auto geïmporteerd is en wordt opgeknapt. Anders had die waarschijnlijk niet op die plaats gestaan. Deze Chevy komt ergens uit de jaren 1965-1969 en is de tweede generatie kleine Chevrolets.

bVision Photography

De Chevrolet Corvair was het enige model dat in Amerika werd ontworpen in die tijd dat werd aangedreven door een achterin geplaatste luchtgekoelde motor. In plaats van een kleine Amerikaan was het meer een grote Europeaan. Dit leidde tot grappige uitspraken van de veiligheidsgoeroe Ralph Nader. Die bestempelde de auto als unsafe at any speed. Testen wezen echter uit dat dit niet juist was. Het gebrek aan motor voorin zorgde ervoor dat er ook niets was wat het passagierscompartiment in kon schuiven. Ook al is deze auto vies, vuil en nog niet opgeknapt, hij mag alvast de reparatieafdeling in van mijn virtuele garage. Deze zou ik zelf wel willen opknappen.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Zipperzzzz

bVision Photography

Tsjonge, als er iets is wat weerstand oproept bij mij aan kledingstukken dat zijn het wel de ritsen. Te pas en te onpas werken die dingen tegen. Of het nu een broek of een jas of een tas is maakt niet uit, maar altijd gaat er wel ene stuk op een moment dat je het echt niet kunt gebruiken en je vast komt te zitten in je eigen kledingstukken. Hele stukken huid zijn al te prooi gevallen aan die stomme dingen en je zal zien dat een broekrits het niet wil doen net op het moment dat je hoognodig, juist ja.. Hele verhalen kan ik nog vertellen over ritsen van slaapzakken, of meer het niet ritsen van slaapzakken. En volgens mij ligt daar ook het probleem met ritsen op de autosnelweg, daar heeft men een pesthekel aan. Waarom zou je iemand er tussen laten die je nota bene net voorbij is gegaan. En als het ritsen niet goed gaat ontstaan er files, beginnen mensen zich te ergeren, en ontstaan er nog meer problemen. Maar dat zal iedereen wel kunnen beamen. Ik stel dan ook voor dat we een alternatief voor het ritsen gaan verzinnen, wie begint…

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Phalaenopsis

bVision Photography

Zoals de meeste lezers wel weten ben ik een liefhebber van orchideeën. Dat kost veel tijd, maar dan heb je ook wat. Nou valt veel tijd ook wel mee, want wat is nou een uurtje of twee per week. Gistermiddag is het hele zootje weer de revue gepasseerd, netjes in de pot laten, vullen met lauwwarm water waarin deze keer wat voedingsstoffen waren opgelost, na vijf minuten uit de pot nemen, water terug in de emmer doen en dan naar de volgende orchidee. Gemiddeld bloeien de orchideeën, afhankelijk van de soort een tot twee maal per jaar, en bloeien dan tussen de vier en de twaalf weken. Momenteel staan er twaalf in de bloei, dat is ongeveer een veertig procent van ons bezit. Bijzonder is de onderstaande orchidee, een phalaenopsis. Dit is voor mij een moederplant. Bovenop de bloeistengel groeit een nieuwe plant en die staat net zoals de moederplant, in de bloei. Als deze is uitgebloeid neem ik het jonkie eruit en dat wordt weer een nieuwe plant. De wortels zitten er al aan, een beetje boomschors erdoor en in de pot zetten is voldoende. Op het werk heb ik er ook zo een staan, daar heb ik inmiddels zes nieuwe planten uit gehaald die alle zes reeds gebloeid hebben. Heel af en toe kopen we er eens een nieuw bij. Maar die moet dan wel afwijken van wat we al hebben. Nadeel van de jonge plante die we zelf trekken is dat de kleuren meestal gelijk zijn aan de moederplant.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

De krant – door Frank (van IkFotograag.nl)

bVision Photography

Jaren lang lag de krant “De Limburger” bij ons keurig, zo rond  zes uur ’s ochtends in de brievenbus. Tijdens vakantieperiodes ging het wel eens mis en was hij later als er tijdelijk een andere bezorger was. Dat de krant dan later in de bus lag, nou ja dat is dan niet anders. Ik sta ’s ochtends veel eerder op, om op mijn gemak de krant bij mijn ontbijt te kunnen lezen, dat is héél relaxed om zo aan je dag te beginnen. Aangezien ik ook vroeg de deur uitga, om te gaan werken, zie ik de krant daarom niet meer als hij na halfzeven bezorgd wordt. Afgelopen jaar hebben we een nieuwe bezorger gekregen, en soms kom ik hem op weg naar mijn werk nog wel eens tegen. U raadt het vast al, ik heb géén krantje meer bij mijn boterham. Op zich doet de bezorger ook nog niets verkeerd, want de krant moet voor zeven uur in de bus liggen en dat redt hij wel. Maar  als ik ’s avonds thuis kom dan hoef ik hem niet meer, want dan is het nieuws immers oud nieuws. Digitaal dan? “De Limburger” zet pas om zeven uur zijn digitale krant online. Daarom begon ik vorig jaar maar eens te testen met proefabonnementen op andere kranten. Eerst de Volkskrant, laat het nou zo zijn dat die zelfde bezorger die krant ook bij ons bezorgt. Daarom per 1 januari een proefabonnement op “De Telegraaf” genomen. Verdorie weer dezelfde bezorger, dat schiet niet op zo. Alleen is de digitale krant van “de Telegraaf” om 05:30 uur al beschikbaar. Het beeld aan de ontbijttafel is nu dat mijn vrouw op haar Ipad naar de krant zit te kijken en ik op mijn Android tablet. Voordeel is wel dat we nu niet meer hoeven te vechten om de voorpagina en de tafel ligt niet vol krant. Maar ik mis het wel dat geritsel van het papier. En het was altijd een goede bodem voor onder in de kattenbak. Ik ben bang dat dit bij ons toch het einde is van een gedrukte krant. Met je tijd meegaan heet dat. Waarmee  krantenbezorger m.i. hierdoor een uitstervend beroep is. Het zal dringen worden om de vakken te mogen vullen in de super.

Spammertje…

Wat moet je doen als je onderstaande mail krijgt

bVision Photography

je wil uw vrije tijd in geld uitwisseling.
Verdien vanaf 90 EUROS per halfuur, door per week 1 uur of meer te werken. U krijgt de genoeg helpen kosteloos. Uw helpen benodigheden niet alleen geld op. Dankzij u krijgen jonge patiënten een behandeling van hoge kwaliteit en ook nog op tijd. Noteer in uw brief uw naam en uw leeftijd. We wachten op uw vorm!

Ik weet het wel, huilen….

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Een koekje van eigen deeg

Ach, zomaar een foto uit de een of andere zaak waar deegvormen op hingen, ik weet niet eens meer waar, maar ik vond ze op dat moment wel leuk. Het weekend was zeer rustig hier, ik wordt al een echte huisman die nu in opdracht van mijn vrouw me bezig hou met de was, de boodschappen, het eten en ga zo maar door. En daar is ook helemaal niks mis mee. Je komt dan tot de ontdekking dat je al jaren te veel overlaat aan je vrouw en er vanuit gaat dat dat ook zo hoort. Nu besef je pas dat dat eigenlijk niet eerlijk is. Er zijn genoeg dingen die ik zonder moeite kan doen om samen wat meer tijd te hebben. En heren, ik denk niet dat ik de enige ben… Zondag hebben we een kleine rit met de MG gemaakt, dat is o.a. iets waar we beiden van kunnen genieten. En vandaag ga ik weer aan het werk en zal mijn vrouw helemaal aan zichzelf overgeleverd zijn. Maar ik heb alle vertrouwen erin dat dat best wel zal lukken. Voorlopig staan in het gezin in ieder geval alle pijlen gericht op herstel.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Spanning in Ouderkerk aan de Amstel

Trafohuisjes bVision.nl

Soms wordt je op het verkeerde been gezet zoals met de foto welke Han Vogel me opstuurde. Ik dacht dat dit huisje al lang afgebroken was, echter bij mijn zoektocht waar het had moeten staan, vond ik het huisje terug. Of het nog operationeel is weet ik niet. Ik kan er niet even langsgaan, dat bewaar ik voor als ik gepensioneerd ben. Maar het is alive… Dit was wat Han erover schreef:
Hallo Sjoerd,
Hier een oud Hs huisje wat er niet meer staat in N. Amstel.
Oja deze plaatjes komen uit PEN foto archief.

Trafohuisjes bVision.nl

Op de achtergrond op de nieuwe foto’s zie je nog net de watertoren van de Kruitfabriek, watertoren is eigenlijk verkeerd, het was meer een blustoren voor calamiteiten. Een rijksmonument waar momenteel een restaurant in is gevestigd. Wat wel bijzonder is dat er aan het huisje zaken zijn gewijzigd. Voorheen liepen de leidingen boven de grand, zoals op de foto van Han te zien is. Waarschijnlijk hebben de wijzigingen aan het huisje plaatsgevonden op het moment dat alles onder de grond is gelegd. Een heel bijzonder exemplaar in ieder geval.

Trafohuisjes bVision.nl

De coördinaten zijn 52.293494 en 4.89035 (Google Maps)

Trafohuisjes bVision.nl