bVision.nl

bVision.nl

Appels en peren bij Canisius

bVision Photography

Eens per jaar rijden de vrachtwagens met appels en peren af en aan naar de stroopfabriek van Canisius in Schinnen. Netjes aangevoerd in mooie houten palletbakken, maar ook gewoon met vrachtwagens vol. Niet alleen Appels en Peren, maar ook Suikerbieten zijn nodig voor het maken van stroop. Ik heb nog steeds geen uitnodiging kunnen bemachtigen om daar eens te gaan kijken, en ik kan mezelf niet met 15 vermenigvuldigen om een groep te vormen.

bVision Photography

Het principe is eigenlijk heel eenvoudig, gooi alles in een grote ketel, kook alles gaar, pers het uit en wat je dan hebt kook je in tot de juiste dikte. De appels en peren die hier echter gebracht worden worden gescheiden bewaard, ook de biologische en niet biologische producten worden gescheiden gehouden. Het laatste heb ik zelf mogen ervaren en werd me netjes vertelt aan de rand van het opslagterrein door de vriendelijke meneer op de heftruck. Maar goed, het ging hier om de plaatjes, niet om de praatjes…

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Herfst (2)

Heerlijk, mijn vrije woensdag weer terug nu Frank van vakantie terug is. Nou ja, heerlijk tussen twee haakjes dan. Het was gisterochtend lekker weer, mijn vrouw ging naar de kapper dus ik dacht hop, even naar de Lidl in Brunssum om even de voorraad frisdrank aan te vullen. Kom ik de winkel uit is het weer in ene geheel omgeslagen. Stond ik daar in mijn hemdje terwijl de regen er met bakken uitviel. Nou ja zeg, het wordt tijd voor bezinning, het herinrichten van mijn gedachten, de energie stromen omleiden, en de zomer opslaan in iets minder snel geheugen. Op deze wijze krijg ik dan weer ruimte om alle energiestromen die de herfst brengt weer op te slaan en daar naar te acteren. We beginnen vandaag met een Vitality Check bij de medische dienst van ons bedrijf, zodat naast de revitalisering van mijn hersenen, ook de lichamelijke storingen in kaart worden gebracht en er een poging kan worden gedaan om de rest van mijn werkzame leven, nog beter voorbereid af te maken. Met zestig heb je nog een behoorlijke tijd te gaan straks… Ik hoef gelukkig nog maar te werken tot het voorjaar van 2019

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Met de auto – door Frank

De laatste vakantie zijn we weer eens met de auto op pad gegaan, en dat is ons goed bevallen. Nou probeer ik dat hele eind naar Italië niet ineens te rijden, dat is niet relaxt. Dus hebben we ook steeds overnacht in een hotel wat na de Gothardtunnel lag. Van te voren had ik al uitgezocht welke route ik zou nemen, niet door Duitsland dus, want het regende horrorverhalen over de files voor de vele tientallen “Baustellen”. We zouden via Frankrijk rijden. In Frankrijk rijden vind ik ook veel relaxter. Vanuit Zuid-Limburg zit je zo in België en ook Luik. Daar ging het al mis op het klaverblad (Klavertje drie). De oprit richting Luxemburg was afgesloten, verder rijdend kwamen we bij de oprit naar Aken en de volgende was weer richting Maastricht. Na twee een rondje over het klaverblad gemaakt te hebben besloten we dan maar richting Aken te rijden, “merde” dus toch via Duitsland. Daardoor verloren we gelijk al een half uur en moesten we ook flink omrijden. Maar we hadden geluk, er waren inderdaad veel wegwerkzaamheden, zeker meer dan twintig, maar overal konden we, zij het met gereduceerde snelheid doorrijden. Maar wel jammer dus dat we door Duitsland moesten, want door Duitsland rijden, dat vind ik niet relaxt. Ze rijden daar zo ontiegelijk hard. In Italië, Zwitserland en ook Frankrijk is de maximum snelheid 130 en men houdt zich daar ook redelijk aan. Natuurlijk wordt daar ook door mensen te hard gereden, maar als je in die landen op de driebaanswegen op de middelste strook op je gemak 130 rijdt, dan wordt je met misschien 150 à 160 km per uur ingehaald, dat kun je redelijk inschatten allemaal. Met inhalen zitten ze dan ook niet meteen op je bumper. Maar in Duitsland, daar wordt je gemakkelijk ingehaald door iemand die 240 of zelfs harder rijdt. Als je dan een keer verder naar links gaat en je ziet er eentje ver weg aan komen rijden, dan kan het zijn dat hij ineens op je bumper zit. En dat gekleef dan achter je, dat is weer een beetje irritant, en ik ga er echt niet harder voor rijden.

Wegwezen

Je hebt van die dagen die bij voorbaat in de soep dreigen te lopen. Gisteren dus niet. Een probleem waar ik en een collega al even naar aan het zoeken waren leidde langzaam naar een groter aantal calls in het helpdesksysteem. Dus maar eens naar grovere middelen gegrepen en de hackingtools maar eens uit de kast gehaald waarom we op een bepaalde site van ons geen gegevens meer binnenkregen. Wireshark is zo’n programma wat alle poorten van een bepaalde verbinding kan monitoren. Ieder bitje wat eroverheen gaat wordt geanalyseerd en in hapklare brokken opgeslagen. Soms leesbaar, meestal niet. Ofwel 1 minuut luisteren naar een verbinding levert uren aan duf materiaal op. Maar, ik had geluk. Na alle verdachte packets geanalyseerd te hebben en niets te hebben ontdekt schoot mijn cursor per ongeluk naar een aantal entries waaruit ik de oorzaak van het probleem vond. De oplossing was wat eenvoudiger, een aanpassing in onze DNS servers en alkles werkte weer als vanouds. Om het in lekentaal te zeggen, iemand had een draai gegeven aan de wegwijzer… Om het te vieren heb ik maar even een vreugdedansje op mijn kantoor gemaakt.

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Rechtsstaat

Lees ik me vandaag toch iets waar me de haren recht van overeind gaan staan. Hebben die Amsterdammers weer wat uitgevogeld waar je helemaal gek van wordt. Ik tenminste wel. Daar gaan ze cafe’s sluiten als er een dronken gast wordt aangetroffen. De wet bestaat al vele jaren, maar het vooruitzicht dat de gemeente Amsterdam mannetjes op pad gaat sturen om er ook werkelijk op toe te zien dat die wordt nageleefd, bezorgt de hoofdstedelijke horeca een rolberoerte. Als cafés na 1 november mensen in huis hebben die in kennelijke staat verkeren, wacht ze een week sluiting. Normaal worden gasten pas aangehouden als ze moeilijk gaan doen. Trouwens ik vraag me af hoe ze dat gaan doen. Wanneer is iemand dronken, de ene na 10 pilsjes nog niet, de ander na een borrel. Ik vind het gewoon idioot, je kan straks nog geen feestje meer geven of ze komen kijken of er geen drank of sigaretten bij betrokken zijn. Lekker, na drie keer ga je definitief dicht. Je kunt nog beter een koffieshop ingaan en daar stoned raken, dat wordt gedoogd.
De onderstaande vrouw is al jaren een hit op internet, die heeft hem echt gekraakt, dat vind ik dan ook weer te ver gaan. Haha, alhoewel als je dit in de ochtend op je tuintafel vindt, was het wel een super geslaagd feest.

click to see the pictures big

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

De spanning is heet in Amsterdam

Trafohuisjes bVision.nl

De volgende bijdrage is afkomstig van Han Vogel. Dit zijn wel heel speciale trafohuisjes. Deze staan langs het water aan de Schinkelkade. En nu het erge volgens wiki:
De stalen transformatorzuilen in Amsterdam, een ontwerp van J.M. van der Mey uit 1911, zijn nog steeds te zien in het stadsbeeld. Ze worden vooral gebruikt voor aankondigingen van culturele aard. De oudste in 2008 nog aanwezige peperbussen dateren uit de jaren 50. Vanaf ongeveer 2000 werden betonnen exemplaren geplaatst, maar vanaf 2008 zullen compactere betonnen exemplaren de nog resterende stalen peperbussen gaan vervangen. Deze nieuwe zuilen nemen slechts één parkeerplaats in.

Trafohuisjes bVision.nl

Een transformatorzuil is een transformatorhuisje in de vorm van een reclamezuil (“peperbus”). De buitenkant van de zuil wordt als aanplakruimte verhuurd, en zo kan het betreffende elektriciteitsbedrijf of de gemeente extra inkomsten genereren. Zulke transformatorzuilen verschenen aan het begin van de twintigste eeuw in verschillende Nederlandse steden, waaronder Den Haag en Amsterdam. Ook in Duitsland werden transformatorstations in reclamezuilen (Litfaßsäulen) “verstopt”.

Trafohuisjes bVision.nl

De foto’s hierbij zijn afkomstig van Han Vogel:

  • http://www.hanvogel.nl/
  • http://fotohanvogel.blogspot.nl/
  • In de aanbieding nog:
    Haba
    Renesmurf

    click to see the pictures big

    Trafohuisjes bVision.nl

    BMW M3 DTM

    bVision Photography

    Dit is de DTM uitvoering van de BMW M3. De wagen wordt bestuurd door de sympatieke Martin Tomczyk. Ik wil er verder niet veel over vertellen. De wagens hebben genoeg power, gaan als een trein en zien er schitterend uit. De DTM en Truckracing vind ik nog altijd mooi om te zien. Truckracing is vooral spectaculair.

    bVision Photography

    Niet dat deze achtcilinder in mijn virtuele garage komt, daarvoor valt hij teveel uit de toon met zijn 500 pk en zijn moderne uitstraling. Maar ik vind het gewoon om te zien. Maar ook spannend hoe deze gasten over het circuit racen. Jammer dart Christijan Albers er destijds uitgestapt is voor een F1 avontuurtje.

    click to see the pictures big

    bVision Photography

    bVision.nl een Parkstad Limburg blog