bVision.nl

bVision.nl

Heren knippen

Hier aan de overkant vindt iedere zaterdag een Saturday fever plaats, Heren knippen. Ik stel me daar de raarste dingen bij voor. Knippen de heren echt, of worden er heren geknipt en wat knippen ze. Trouwen het woord knippen in deze doet me al vreemd aan. Ik zou er van maken dat er op zaterdag heren geknipt worden voor maar tien Euro. Ludiek lijkt me dat op zaterdag de haren van de heren worden bijgewerkt voor maar tien Euro. En de slechterik in mij denkt dan ook nog aan andere haardossen die bij heren veel worden gezien, zoals o.a. okselharen en jaja, de dames zijn daar onder ook niet altijd kaal, daar onder dus. Maar dat zal wel niet bij die tien euro horen, denk ik.
Waarschijnlijk ben ik nog onder invloed van de vakantiestemming, een beetje melig…. Dus geen foto van kaalgeknipte of geschoren mannen, maar van een leeg zwembad in een appartementen complex in Olhos de Agua, ’s avonds om een uur of elf.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Wederom spanning uit Roeselaere

Trafohuisjes bVision.nl

Het volgende trafohuisje is gefotografeerd door Francky Spruytte van Suske blogt Het staat aan de Beversesteenweg te Roeselare (België) nabij centrum Beveren.Ook hier een mooi voorbeeld waar hoogspanning (15000 volt) via een trafo verdeeld door de grond wordt naar 230/400 Volt. En ook hier heeft men de bestaande bovenverdeler omgebouwd naar een grondstation. Maar ik moet zeggen dat ik deze oplossing heel geslaagd vind.

Trafohuisjes bVision.nl

De trafohuisjes van:

  • Ferrie
  • Frank
  • Marlou
  • Hanny
  • Mario
  • staan in de wachtrij

    Trafohuisjes bVision.nl

    Coordinaten: 50.968346 en 3.142601 (Google Maps)

    Trafohuisjes bVision.nl

    bVision.nl een Parkstad Limburg blog

    NSU spider

    bVision Photography

    De allereerste productiewagen met een wankelmotor. Alleen al daarom mag hij de virtuele garage in… De rotatiemotor is ontwikkeld door Felix Wankel. Voor mij een van de grotere ontwikkelaars op het gebied van motorontwikkeling. Hij leek een beetje op een oude BMW 302 volgens mij, maar dat mag de pret niet drukken. Het ging immers om de motor.

    bVision Photography

    Daarnaast is het uiteraard gewoon een mooie auto. Een cabriolet naar mijn hart. Alleen een beetje duur in onderhoud. Ach en het merk NSU is weliswaar opgegaan in Auto Union en later Audi, maar voor mij leeft het voort. De meest bekende NSU met wankelmotor is de RO80 geworden. Maar ook daar waren er problemen met o.a. de afdichting van de rotor. In principe geeft de motor het gevoel en geluid van een turbine motor.

    bVision Photography

    bVision.nl een Parkstad Limburg blog

    Poeh, poeh

    De eerste werkdag was meteen heftig gisteren, als je om 7 uur in de ochtend begint en meteen tot 10 uur in de avond door moet werken is dat niet niks. Zo ben je er meteen weer helemaal in. Dat is het nadeel van in de ICT werken. Je weet nooit wanneer je klaar bent als je iets na werktijd moet uitvoeren. Je wil de gebruikers er overdag niet mee confronteren, maar als het dan een beetje tegenzit is het meteen laat. Zo moesten ik gisteren een paar switches laten vervangen door ietwat modernere apparaten. Tja, had ik ook maar een vak moeten leren… Alhoewel, klus geklaard, dus wat wil je nog meer.

    bVision Photography

    Een week geleden

    bVision Photography

    Vandaag mag ik weer vol aan de bak, en als ik het goed in mijn geheugen heb opgeslagen wordt het meteen een super lange dag. De vakantie is afgelopen, maar de beelden van een weekje geleden wil ik u niet onthouden. We hebben het goed gehad in Portugal, behalve een nacht. Sakkerdjie, ik dacht dat de wereld verging en de zondvloed was begonnen. We waren van plan om naar Vila Real de San Antonia te gaan, en uiteindelijk is ons dat ook gelukt. Onze gehuurde Fiat Puncto heeft daarvoor wel even een zwem- en duikcursus gehad, maar dat drukte de pret echt niet. We hebben het hoogste, diepste, westelijkste, een oostelijkste punt van de Algarve gezien. En geconstateerd dat het hoogste punt niet geschikt was voor onze Fiat Puncto, maar meer geschikt zou zijn geweest voor de MG. Mèn, dat was hoog in ene keer… De Algarve is mooi en ruig, en we gaan beslist nog eens terug, maar dan langer. En wie weet, met de MG (dat scheelt een vliegreisje…). Het ruige, bochtige terrein is daar heel geschikt voor en sportwagen. Maar vooreerst, Be aware, I’m back again…

    bVision Photography

    bVision.nl een Parkstad Limburg blog

    Op de kleintjes letten – door Frank

    Aangenaam verrast was ik deze week dat Mark en Diederik kennelijk dit blog ook lezen en ongeveer gedaan hebben wat ik een beter idee vond, namelijk rommelen met de belastingschijven.

    M.i. had men beter wat meer gerommeld met de diverse belastingschijven, het laagste omlaag en gewoon nog een hoge belastingschaal erbij. Dat zou mij persoonlijk zeker ook “wat” kosten, maar dat zou wel veel eerlijker zijn.

    We moeten natuurlijk afwachten wat het wordt, en zullen wellicht meer op de “kleintjes” moeten letten. Daarom is volgende tip misschien wel interessant:

    Ik had last van lens-creep. Nee dat is geen ziekte, maar een door zijn eigen gewicht uitschuivende zoomlens op de camera. Hij zoomt daarmee continu in als hij omlaag gericht is, hetgeen lastig is als je bijvoorbeeld ook omlaag gericht een foto wil maken zonder ingezoomd te zijn. Nou hebben ze daar iets voor, een Amerikaanse firma heeft de zogenaamde lensband uitgevonden. Dit is een siliconen bandje wat je om je lens doet op de plek waar de zoomring zit. Het is eenvoudig te gebruiken. Doe de Lensband over je lens. Schuif hem recht over de zoomring wanneer de band niet nodig is. Als je hem wel wil gebruiken gebruiken, om het verschuiven te voorkomen, schuif je hem half over het niet bewegende deel van de lens. De druk van de band voorkomt dan dat de lens uit zijn ingestelde positie glijdt. Natuurlijk moet de scherpstelring vrij blijven. Ik heb tijdens een vakantie nog een tijdje met een brede postelastiek om de lens gelopen, dat doet het ook, maar ziet wel armoedig uit. Daarom had ik bedacht dat bandje in Amerika te bestellen. Echter het bandje wat daar 5 dollar kost moet met verzendkosten hier ineens 15 euro opbrengen. In Nederland zit ook een leverancier die vraagt er 10 euro voor, maar met de verzendkosten van hem erbij ben ik ook dan weer even duur uit. Dat vond ik voor een siliconen bandje net iets teveel. Dat is gewoon niet binnen proportie. Een mooi alternatief heb ik gevonden in zo’n siliconen armbandje welke ook al een tijd heel populair zijn. Die kosten vaak maar iets van 2 euro, of soms heeft iemand er nog wel een ergens liggen, wat toch niet meer gedragen wordt. Ik heb er nu een met de tekst “respect2All” en eentje met “I love London” er op. En dat werkt net zo goed. Mooi toch?