bVision.nl

bVision.nl

Funny – Mijn eigen tapje…

Als de vaatjes voor de Beertender of de Perfect Draft te klein worden kun je nog altijd zelf aan de slag gaan om een perfecte tapinstallatie te bouwen. Wat extra koelers erin en het bier komt er op de juiste temperatuur uit. Een oude PC is in menig huishouden wel te vinden. Nu nog wat vinden voor al die wijnflessen…



Keek op de afgelopen week (6)

De dertiende vandaag. Niet dat ik bijgelovig ben, het is tenslotte geen vrijdag, maar ik vindt 13 gewoon een mooi getal. De afgelopen week was gewoon druk, druk, en nog eens druk en toch ook weer leuk. Een servercrash op het werk was hiervan de oorzaak. En dat je dan even de urgentie wat moet opschalen moge duidelijk zijn en dat daarvoor tijdelijk wat extra resources nodig zijn kan een pretiige bijkomstigheid zijn. Zo krijg je weer alle neuzen in de goede richting. Vandaag ga ik me dus even onthaasten, even in alle rust een bezoekje brengen aan een museum voor mij iets noordelijker in het land, waarvan een verslag volgt bij de vergeten auto’s van volgende week. Meer hints kunt u niet krijgen. En ik heb deze week op MSN een weblogmaatje wat nader leren kennen, en u snapt, daar gaat wat tijd in zitten, maar was heel aangenaam. Vervelen doe ik me niet, ik heb gewoon tijd te kort, en morgen moet ik alweer werken. De foto… nou ja zeg, waar komt die nu vandaan, die ruikt naar de erwtensoep, eigen design, gisteren… Maar voor de rest gaat hier alles naar wens.



Vergeten merken – Duesenberg 1913-1937




Als we even vergeten dat er diverse pogingen geweest zijn om de Duesenberg een nieuw leven in te blazen is de echte Duesenberg gesneuveld in 1937. Eigenlijk net als de Spyker in Nederland. Daar heeft ook de huidige productie niets te maken met het oorspronkelijke model. De start van de gebroeders Fred en August Duesenberg was in 1913. Toen werd de Duesenberg Motor Company opgericht door de uit Duitsland afkomstige broers. Eerst om alleen race wagens te bouwen, maar vanaf 1920 werden ook auto’s voor de normale u en ik mens gebouwd. Nou ja, voor de mensen met wat meer budget. Gebruik makend van eigen inventiviteit en de rechten om bugattimotren te gebruiken leverde het een model op met uitzondelijke kwaliteiten. Als we even een pas op de plaats maken en ons realiseren dat 50% van de auto’s die in die tijd gebouwd werden nu nog rijvaardig zijn geeft dit de kwaliteit aan van deze uitzonderlijke auto’s. En we praten dan over een modelletje of 2 namelijk het model A en het model J. De foto’s spreken voor zich. De gemiddelde prijs voor zo’n goed modelletje kan oplopen tot meerdere miljoenen euro. Ik wordt daar even stil van en denk dat dit the best car ever is. Stel je voor dat de helft van alle kevertjes nog rond zou rijden. Nee, dan toch maar de Duesenberg…



Flying High – echt high




Had ik hier vandaag een logje willen plaatsen over het ontwerpen van een vliegtuig was ik zo druk bezig geweest dat ik er gewoon niet aan toe ben gekomen. Maar dat is ook niet erg, volgende week weer een dag, toch… En om daar toch even op door te gaan, ook als het weer niet helemaal meezit kan er gevlogen worden. We stonden afgelopen week toch even op het veld, het was koud, en winderig, maar het was lekker vliegen… Daarom als toetje een paar foto’s en uiteraard aanklikbaar.



Tips en Truuks – CSS en HTML (3)

Tsja, de vorige keer hadden we gezegd dat het vandaag makkelijker werd. Daar moet ik me dan ook aan houden. Daarom vandaag alleen wat uitleg over containers. Dat zijn grote vierkante bakken waar heel veel in kan. Containers binnen css moet je een beetje als hetzelfde zien. Zie het een beetje als als opslaggigant SureGuard. Sureguard is dan de bodytag binnen HTML. En de divjes en tables zijn allemaal kleine containers waar je dingen op kunt slaan zoals teksten en plaatjes. Neem als voorbeeld een blogsite met aan twee kanten ruimte om iets neer te zetten. Hiervoor bedenken we binnen de bodytag de volgende containers waar we dingen in willen zetten:

Container (Opslag buiten de gangen ofwel de ‘margins’)
Kop container
Linker container
BlogInhoud container
Rechter container
Bodem container



Effe een vlekje wegwerken – by Frank

Als je digitaal fotografeert, dan kost een foto eigenlijk niets meer. Ok je moet het geheugenkaartje nog eenmalig aanschaffen, maar anders als bij negatieven en of dia’s, stopt de taximeter dan. In de tijd dat ik nog met dia’s werkte, werd zo hooguit een, misschien twee keer een dia van het onderwerp gemaakt en dan hield het op. Dan moest het goed zijn. Daardoor werd ik ook heel kritisch met het wel of niet maken van de dia. Als er niet te verwijderen storende zaken in het beeld zaten dan maakte ik de dia vaak niet. Hij zou toch weggegooid worden. De dia was immers eindproduct.

Maar gelukkig hebben ze PC’s uitgevonden en toen die er eenmaal waren, bedachten knappe koppen programma’s die het bewerken van ingescande foto’s, negatieven en of dia’s mogelijk maakten. Daardoor kan de "perfecte" foto achteraf gecreeerd worden. Alhoewel ik het bewerken van foto’s met Photoshop of Gimp toch een alleraardigst tijdverdrijf vind. Probeer ik natuurlijk om vooraf alles al goed in beeld te hebben, hoe minder ik achteraf hoef te doen hoe beter.

Vandaag een foto die ik een paar jaar geleden in Kos (Griekenland) heb gemaakt. Ik vond het een prachtig landschap. Maar voor ons gemak hebben de Grieken daar ook straatverlichting geplaatst. Iets waarmee je ’s nachts heel blij bent. Maar op mijn foto overdag, stoort het mij enorm. Vroeger zou ik deze foto dus niet gemaakt hebben.

e

e

Funny (nog 4 te gaan) – Kim Kim

Bij de TomTom kun je verschillende landkaarten krijgen. Mijn voorkeur gaat uit naar versies zoals de onderstaande. Alhoewel als het een echt grote plaats wordt heb je veel ruimte nodig… U kunt er op klikken voor een grotere uitvoering.