bVision.nl

bVision.nl

Citroen C3 Pluriel Charleston

bVision.nl

Niet dat ik een echte francofiel ben wat auto’s betreft, maar de C3 Pluriel Charleston is ontworpen om het zestig jarig bestaansfeest van de Eend te vieren, en ik vind het wel een geinig karretje. Die Eend was een geval apart en ik zal in de komende tijd eens wat meer van die auto ter beschikking stellen. Zelf heb ik indertijd een 2CV AZU gehad. Ofwel een besteleend. De Charleston was eigenlijk een van de laatste uitvoeringen van de eend en er rijden nog diverse exemplaren in deze kleur rond. En om eerlijk te zijn vind ik de eend in deze uitvoering veel leuker dan de C3, alleen de laatste is leverbaar dus er valt niets meer te kiezen…

bVision.nl

Ik leef weer even

Gelukkig kan ik momenteel af en toe weer even online. Ik denk tussen de werkzaamheden door. Je weet past wat je mist als je iets niet meer kunt. Je bent dan gewoon gehandicapt. Ik hoop dat ze de zaak snel verholpen hebben want zo is het maar niks. Gisteren hebben naast de boodschappen voor het verjaardagsfeestje van mijn dochter ook nog even aan de energieverspilling op deze aarde gedacht en hebben we nog wat spaarlampen bij Hornbach gekocht. Om vervolgens alvast de buitenverlichting te installeren, uiteraard ook energiezuinige ledlampjes (gezellig bij een feestje). En, in plaats van nieuwe kaarsen te kopen hebben we besloten om alle oude kaarsen die zo links en rechts in kerstpakketten zaten langzaam op te maken en zo ons steentje bij te dragen aan een paar sobere, maar daarom niet minder gezellige korte dagen. Ik heb zelfs een versiering voor op het werk gekocht. Als ik daar tussen kerst en oud op nieuw het fort moet verdedigen kan dat ook in stijl. Wat me wel opviel gisteren was dat het overal hartstikke druk was. En ik dacht nog wel dat na de sint iedereen wel uitgewinkeld was…

bVision.nl

Als ze mijn naam maar goed spellen! – door Frank

Je wordt er @#&%% helemaal moedeloos van. Naar aanleiding van het stukje van ME! van gisteren “Online was Offline” het volgende. Zo probeer ik al 3 weken een abonnement op Filmnet te krijgen. Je hoef het niet te raden, bij Ziggo. Ze staan al zolang als ze bestaan in de top 3 van providers die de meeste klachten krijgen. Of het nu met televisie, Internet, of telefonie is. Ze doen het gewoon altijd, qua klantenservice heel slecht. En ik denk dat het al die bedrijven geen meter boeit of ze nou goed of slecht in de tabellen staan. Ik denk dat ze het motto huldigen: “Als ze mijn naam maar goed spellen”. Het leed is zo vergeten bij de consument, maar de naam is belangrijk. Maar om terug te komen op Filmnet, ik heb het dus nog steeds niet. Het is dat ik het graag wil hebben en wij hebben gebrek aan concurrentie op de kabel. Drie keer een aardige juffrouw aan de lijn die alles in orde gaat maken. Drie keer naar een ander “servicenummer” gebeld om daar tot mijn verbazing te horen dat er niets geregeld of bekend is???

Het is overal hetzelfde, of het nu om telefonie, internet of televisie gaat zodra je bij het bellen hoort dit gesprek kost x cent per minuut (plus de kosten van uw mobiele provider), dan hebben ze je in hun tentakels. En ja, ze zijn allemaal keurig en voorkomend in het gesprek. Kennis van zaken is echter vaak ver te zoeken. Ze werken een schemaatje met vragen af, onderaan gekomen staat dan verbind de melkkoe klant door. Ja want je moet meestal nog doorverbonden worden naar een andere afdeling, waar je 9 van de 10 keer ook nog verkeerd zit en opnieuw doorverbonden moet worden. Dit alles gaat gepaard met schreeuwerige en op verkeerd volume afgestelde muziek, die om de 30 seconden onderbroken wordt door een “ingeblikte juffrouw” die verteld dat alle (hoeveel zijn er dat dan) medewerkers zijn lunchen in gesprek zijn en dat je nog even moet wachten. En die “taximeter” loopt ondertussen gewoon door. Soms krijg je ineens een andere ingeblikte juffrouw, die zegt dat je het een andere keer nog eens moet proberen want het is te druk. Naar welk nummer dan, als je al meerdere keren bent doorverbonden?

Ik verdenk alle providers ervan dat ze expres leed veroorzaken, zodat de klanten gaan bellen en zo belminuten beluren genereren die voor (veel) extra inkomsten zorgen. Is het even rustig op de helpdesk, gewoon de stekker er uit. De economie moet tenslotte draaien. En concurrentie? Naar een andere provider gaan? Vergeet het maar want daar begint de ellende gewoon opnieuw. En als het eenmaal werkt, blijf je nog zitten waar je zit ook. Maar dat zijn dan de tevreden klanten.

We laten het allemaal gebeuren. Ik ook! De forums op internet en diverse blogs zijn volgeschreven met dit soort leed. De consumentenorganisaties zijn kennelijk machteloos. De politiek doet er niets aan. De aangekondigde maatregel dat je pas begint te betalen als je daadwerkelijk iemand aan de lijn hebt is er nog steeds niet. Wie voor al dit leed de oplossing weet mag het zeggen.


Niets

Alweer een dag geen internet…. En dat is balen. Online blijft offline in de Gemeente Heerlen. Maar we halen het wel in. Nu eerst even naar de winkel, boodschappen doen voor een verjaardagsfeestje.

2008-12-05 11:35:15 – Storing ADSL Basis / Extra in Heerlen en omgeving Klanten met ADSL Basis of ADSL Extra in Heerlen en omgeving kunnen op dit moment geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL verbinding en vaste telefonie van Online.

Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

Online was offline

Soms he…. Mijn internetverbinding was geheel weg en wat doe je dan, juist, pakt de telefoon en begint met bellen. Er is niets aan de hand meneer. Ik zie een beetje ruis op de lijn. Waarschijnlijk komt dat door uw aansluitdraad. Die moet zo kort mogelijk zijn, niet meer dan een meter. Nou ja, voor een verbinding die al twee jaar goed zijn werk doet lijkt me dat een sterk verhaal. Maar goed alles naar wens gemaakt, doet het nog steeds niet. Dus terugbellen… In de wacht, u kent het wel. Meneer we hebben geen storing, we gaan wat dingen uitproberen. Op de achtergrond neemt het geroezemoes toe en beginnen personen onderling tegen elkaar te schelden, dat mag voor mij, maar zet dan de lijn dicht. Goed, het resultaat was dat er uiteindelijk toch een storing was die ze niet door mochten geven, pardon, daarna wel door mochten geven, maar dat kon wel twee dagen duren. En zie, het stond nu zelfs op het www… Maar goed, daar was ik vet mee, en ik moet geloof ik nog wat inhalen. trouwens, mijn dochter was gisteren jarig en dat kon ik dus nergens kwijt, en dat visje vanmiddag, gaat zeker door (even een klik, voor een betere blik)

1953 – de Mount Everest

bVision.nl

Dat 1953 een goed bouwjaar is wist u al. Maar behalve dat ik in dat jaar geboren ben gebeurde er in dat jaar nog veel meer. De Nieuw Zeelander Edmund Hillary bereikte op 29 mei 1953 samen met de sherpa Tenzing Norgay als eerste mensen de top van de hoogste berg van de wereld, de Mount Everest (Sagarmatha Chomolungma) op de grens tussen Nepal en Tibet, met een top van 8850 meter. En dat was 27 dagen na mijn geboorte. Tenminste, als je er vanuit gaat dat de mensen ook levend weer beneden zijn gekomen. Het vermoeden bestaat dat de top al beklommen is in 1924 door George Mallory en Andrew Irvine, maar dat deze mannen op de terugtocht van de top om het leven zijn gekomen.

bVision.nl

WWW

Mijn collega Frank heeft even zijn toevlucht gezocht tot de WWW. Ofwel hij is lichamelijk niet meer in een optimale conditie en moet daarom verstek laten gaan hier. Dat www staat dan voor Wereld Wijde Watjes. En een watje is in principe iedereen die zich bij ons ziek meldt. Zo kwam ik bij mijn zoektocht naar de oorsprong op “www.watjes.nl” en “www.watjes.org” terecht. Ik zal u alle beschrijvingen besparen, wellicht treedt er enige vorm van herkenning op, en dat wil ik u niet aandoen. Overigens valt het met Frank nog mee. Watje gaat nog, erger is het als het superwatje of megawatje wordt dan heb je bij ons geen leven meer. En bij ons in de Centrales wordt het laatste dan ook nog eens omgetoverd tot Megawatt. U ziet, het kan erger. Als pleister op de wonde en voor een snelle genezing stuur ik dan ook onderstaand figuur op hem af. Als die er niet voor zorgt dat hij beter wordt weet Me! het ook niet meer

bVision.nl