bVision.nl

bVision.nl

Spaghetti

Een onderdeel van mijn werk is het beheer en design van ons totale glasvezel- en kopernetwerk. In dit geval moet er een switch worden vervangen en ik heb even alle draden uit de oude switch verwijderd. Een collega zei en nu moest ik eigenlijk een foto kunnen maken, dus kreeg hij mijn camera. Normaliter besteed ik dit soort werkzaamheden uit, maar als ik toch in de buurt ben voor inspectie kan ik dit ook best zelf. En ach, ik zie niet vaak een bijna lege kast. Meestal is het een spaghetti aan draden. Over een weekje of twee gaan we deze ruimte weer bedraden en aansluiten, en dan hoop ik dat we een spaghetti kunnen voorkomen. Met dit soort werkzaamheden is documenteren een must, anders vind je straks niets meer terug.

bVision Photography

bVision.nl een Parkstad Limburg blog

MacDrek of broodje poep

Tijdens mijn knipbeurt: Jouw haren hebben wat meer private space gekregen, en zijn ook wat dunner aan het worden. (A)

bVision Photography
In een niet nader te benoemen plaats liepen we richting deze auto met een reclame voor een eettent in Echt. eerst dachten we heel even wat leuk, en origineel. Totdat we wat dichterbij kwamen en de kleuren van deze hamburger eens goed in ons konden opnemen. Nu zal de hamburger bij eetpunt in Echt wellicht beter smaken dan de hamburger er op de auto uitziet, anders deden ze het niet zo goed, maar dit kan beter. trouwens, de ontwikkelaar van de website heeft er ook geen kaas van gegeten, dat kan nog veel beter… Aan de andere kant, het gaat om het eten en de zaak, en ik ben er nooit geweest dus krijgen ze het voordeel van de twijfel.
bVision Photography
bVision.nl een Parkstad Limburg blog

Een spannende zondag in Schipborg

De volgende foto´s uit mijn collectie komen van Agnès, van Studio56 waarvoor dank. Het transformatorhuisje staat in Schipborg aan de Borgweg 48a. Schipborg maakt deel uit van de gemeente AA en Hunze. Wilt u ook een huisje uit de buurt hier terug zien en op trafo.bvision.nl kijk dan even rechts in het tekstblok met het trafohuisje.

Trafohuisjes bVision.nl

Een omstreeks 1930 in een variant op de Amsterdamse Schoolstijl gebouwd transformatorhuis. Het nog geheel authentieke gebouwtje staat op een prominente, beeldbepalende plek aan het begin van het dorp omringd door de oude bomen langs de weg. De naam ‘Schipborg’ is in een natuurstenen gevelsteen aangebracht in de noordelijke gevel langs de weg. Het transformatorhuisje staat aan de zuidzijde van de Borgweg, op de driesprong met de Esweg is nog als zodanig in gebruik. Het transformatorhuis vormt een kenmerkend voorbeeld van de zorgvuldige architectonische vormgeving van openbare nutsvoorzieningen in Drenthe. (even klikken op een foto geeft de volledige grootte).

Trafohuisjes bVision.nl

Een uit 1 bouwlaag bestaand transformatorhuis op rechthoekige plattegrond dat is opgetrokken in rode baksteen op een trasraam onder rollaag van rood/bruine metselklinker. Het pand wordt gedekt door een zadeldak met overstek dat is belegd met een gesmoorde Tuiles du Nord; zinken mastgoot; op de hoeken een gebogen opengewerkte houten klos rustend op een uitkragend natuurstenen element. De noordelijke gevel wordt geleed door een stalen deur voorzien van smeedijzeren kruisgeheng; onder gemetselde hanenkam met natuurstenen aanzetstuk; bevestiging gehengen in natuurstenen neggenblok; aan weerszijden van de deur een smal staand blind venster met gemetselde lekdorpel onder decoratieve en deels uitkragende latei; boven de deur een natuurstenen gevelsteen met de naamsaanduiding. De oostelijke topgevel wordt geleed door een gekoppeld 2-delig blind venster met twee gemetselde lekdorpel onder 1 latei; uitkragend siermetselwerk; smeedijzeren sieranker; in de topgevel een venster met gemetselde lekdorpel onder doorlopende rollaag en voorzien van metalen ventilatierooster; uitkragende gevelbeëindiging. De zuidelijke gevel (achterzijde) is blind opgemetseld. In de westelijke topgevel een dubbele stalen deur onder hanenkam. Verder identiek aan de oostgevel.

Trafohuisjes bVision.nl

Coördinaten: 53.065622 en 6.674258 (Google Maps)

Trafohuisjes bVision.nl

Het grootste deel van de tekst is eigendom van de Provincie Drenthe

Jaguar…

bVision Photography

De SS100 was een Britse roadster die gefabriceerd werd van 1936 tot 1940 door SS Cars Ltd. Het was tevens het laatste model dat voor de Tweede Wereldoorlog geproduceerd werd door het bedrijf. Wegens de zeer gevoelige lading die de afkorting ‘SS’ sinds de Nazi’s draagt, werd de naam van het bedrijf na de oorlog veranderd in Jaguar. Het was een grandioze wagen die zeker een plaats in mijn virtuele garage verdient. De 100 staat voor 100 miles per uur ofwel een 160 km/h. Een schitterende roadster. De motor is in origine een 6 cilinder 3485 cc.

bVision Photography

Maar aan alle euforie komt een einde als je weet dat dit een replica is van deze SS100. Dan is die in ene niet meer zo mooi, dan zie de slechte afwerking van de cabriohoes, het mindere dashboard, en wil je er vanaf, zoals ook deze dus te koop staat. Helemaal terecht, want veel onderdelen komen uit niet uit een echte jaguar, maar zijn gewoon afkomstig van volkswagen. Er zit nl een 4 cilinder 1600cc volkswagenmotor in, en de auto is uit 1972. En in dit geval, nou ja, een uitzondering, want een echte kan ik ook niet betalen.

bVision Photography

P51 Mustang

bVision Photography

We hebben een nieuw project, de P51 Mustang, een Amerikaans jachtvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog, ontworpen door North American Aviation. Men zegt dat dit toestel ervoor gezorgd heeft dat de geallieerden gewonnen hebben. Het toestel was een long range aanvalstoestel en begeleidde bommenwerpers naar Duitsland. Een aantal mensen gaat op basis van dit toestel een lichtgewicht Depron, XPS modelvliegtuigje bouwen om samen een dogfights te kunnen houden. Achter 1 van de toestellen wordt een lint gehangen, wat de anderen met de propeller er vanaf moeten vliegen. Zonder uiteraard elkaar te raken, want dan huilen twee mensen. Het model waar we mee bezig zijn ziet u op de foto’s. Ofwel we hebben een leuk avondje knutselen achter de rug. Het nadeel van een nieuw projectje is wel dat grotere projecten een lagere prioriteit krijgen, maar dat mag de pret niet drukken. Een beetje fun in de lucht houdt de zaak alert. Alleen maar rondjes vliegen is na verloop van tijd ook maar saai. En wij gaan uitdagingen aan, toch…
Op de foto’s ziet u het vliegtuig nog zonder cockpit, onbeschilderd en nog niet voorzien van servo’s voor de besturing. Dat komt er in het weekend allemaal in. Het gele spul is XPS en het witte spul is depron. Depron wordt o.a. gebruikt als de witte vleesschaaltjes waarop u het boterhammenvlees krijgt. XPS wordt gebruikt om daken te isoleren (Roofmate).

bVision Photography

Genoten

Als ze geen Erdinger hebben, drink ik een Westmalle, als ze beiden niet hebben ga ik ergens anders heen

bVision Photography

Het was puur genieten gistermiddag in het Limburgse heuvelland. Onderweg tik ik af en toe de Mergellandroute aan, maar meestal vind ik mijn eigen wegen wel. Zo was ik gisteren in Vroelen en Schey, voor veel Limburgers ook volkomen onbekende namen. Maar ik was ook op bovenstaand adres, in Mechelen. Daar ligt een restaurant met een minicamping en een forellenvijver. Je krijgt dorst van het rijden in de zon, en we waren vergeten om wat water mee te nemen. En nu zit ik met een kater, nee, niet van de Westmalle, maar door het maken van een pure beginnersfout. Het focussen op een verkeerd onderwerp. Ik wilde het glas en het kopje capo op de achtergrond meenemen, zonder mijn vrouw op de foto te zetten. En dat is prima gelukt. Maar met bier is het net als met mooie vrouwen, de benen horen erbij, en als je die afknipt is de foto waardeloos. En om u te laten zien wat ik bedoel plaats ik die waardeloze foto toch, als les in hoe het niet moet…

bVision Photography

Mijn uitdagingen – door Frank (van IkFotograag.nl)

Zo’n uitdaging om wat met foto’s te prutsen dat vind ik altijd wel leuk, daarom zei ik dan ook meteen ja op de uitdaging om met hetzelfde frame iets anders te maken. Als je dat doet met de JPG foto dan is dat wel veel werk. Maar we konden van Sjoerd ook de PSD krijgen. Nou spreek ik misschien even “Russisch” voor mensen die niet in Photoshop zijn ingewijd, maar PSD’s zijn de basisbestanden zoals Photoshop foto’s op slaat. Net als DOC dat is voor MS Word. Het voordeel van deze PSD was dat de verschillende lagen nog aanwezig waren. Dus was het voor mij vrij eenvoudig om een nieuwe laag toe te voegen als achtergrond en overbodige lagen te verwijderen. Verder was het kwestie om de foto’s een beetje op maat te maken en op de juiste plaats te zetten. Zo kun je er dus ieder landschap achter zetten. Ik ben begonnen met een landschap, wat ik ooit op Aruba heb gemaakt, van een militair schietterrein. (Op foto klikken met de muis, voor een grotere versie)

De uitdaging 1e

Vervolgens heb ik op internet gezocht naar wat leuke foto’s om te combineren. Zo kwam ik de onderstaande berenfamilie tegen.

De uitdaging 2e

Maar ik vond dat het misschien leuker was om die beren in het oorspronkelijke landschap van Chantal te zetten. Dat vond ik er namelijk wel bij passen. Dit was wel een stuk lastiger om te plaatsen want hierbij moesten de dieren zelf uit de originele foto worden gehaald. een uitdaging met vacht en aan de onderkant ook nog gras in een andere kleur.

De uitdaging 3e

Na dat ik foto drie klaar had, kwam ik op internet nog een beertje tegen met een op het eerste gezicht nog hoog knuffelgehalte, maar met al behoorlijke klauwen. Hij stond in zijn originele foto zo mooi dat ik hem zo ook mooi in het raam kon zetten. Alleen weer die haren selecteren en uitsnijden uit het origineel was een crime. Maar ook dat is redelijk gelukt vind ik. Ik heb er zo wel een aantal uurtjes veel plezier aan beleeft.

De uitdaging 4e